Telefon  + 48 793 799 330

Mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Budowa ścieżek rowerowych

W ramach budowy ścieżek rowerowych przeprowadzamy roboty rozbiórkowe, aby przygotować podłoże pod nową inwestycję. Jeśli zajdzie taka potrzeba, demontujemy starą nawierzchnię, a następnie wykonujemy prace ziemne. Do budowy ścieżki rowerowej musi zostać utworzone podłoże gruntowe, na nim zaś 10-centymetrowa podbudowa zasadnicza i 3-centymetrowa warstwa ścieralna asfaltowa. W skład przeprowadzanych przez nas robót ziemnych wchodzą wykopy, nasypy i podbudowy, które przygotowują wydzielony pas terenu pod budowę bezpiecznej, funkcjonalnej i zarazem komfortowej ścieżki dla rowerów. Ostatnim etapem prac jest wykonanie nawierzchni i robót wykończeniowych.

Nawierzchnia asfaltowa czy betonowa?

Jazda rowerem po nawierzchni betonowej jest mniej ekonomiczna od jazdy po nawierzchni asfaltowej, ponieważ szczeliny między kostkami brukowymi sprawiają, że rowerzysta musi włożyć w tę czynność więcej wysiłku. Za drogą rowerową z asfaltu przemawia również fakt, że jest tańsza i szybsza w budowie. Nawierzchnie asfaltowe są komfortowe w użytkowaniu, ponadto posiadają właściwości antypoślizgowe, minimalizują opory toczenia i zapewniają skuteczne hamowanie, co przekłada się na bezpieczeństwo rowerzystów. Ich kolejną zaletą jest estetyczny wygląd i możliwość zabarwienia mieszanki na dowolny kolor. Nic więc dziwnego, że asfalt i mieszanki asfaltowe są chętnie wybieranym przez inwestorów materiałem do budowy dróg rowerowych.

 

Ścieżka rowerowa

 

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.