Budowa ścieżek rowerowych
W ramach budowy ścieżek rowerowych przeprowadzamy roboty rozbiórkowe, aby przygotować podłoże pod nową inwestycję. Jeśli zajdzie taka potrzeba, demontujemy starą nawierzchnię, a następnie wykonujemy prace ziemne. Do budowy ścieżki rowerowej musi zostać utworzone podłoże gruntowe, na nim zaś 10-centymetrowa podbudowa zasadnicza i 3-centymetrowa warstwa ścieralna asfaltowa. W skład przeprowadzanych przez nas robót ziemnych wchodzą wykopy, nasypy i podbudowy, które przygotowują wydzielony pas terenu pod budowę bezpiecznej, funkcjonalnej i zarazem komfortowej ścieżki dla rowerów. Ostatnim etapem prac jest wykonanie nawierzchni i robót wykończeniowych.
Nawierzchnia asfaltowa czy betonowa?
Jazda rowerem po nawierzchni betonowej jest mniej ekonomiczna od jazdy po nawierzchni asfaltowej, ponieważ szczeliny między kostkami brukowymi sprawiają, że rowerzysta musi włożyć w tę czynność więcej wysiłku. Za drogą rowerową z asfaltu przemawia również fakt, że jest tańsza i szybsza w budowie. Nawierzchnie asfaltowe są komfortowe w użytkowaniu, ponadto posiadają właściwości antypoślizgowe, minimalizują opory toczenia i zapewniają skuteczne hamowanie, co przekłada się na bezpieczeństwo rowerzystów. Ich kolejną zaletą jest estetyczny wygląd i możliwość zabarwienia mieszanki na dowolny kolor. Nic więc dziwnego, że asfalt i mieszanki asfaltowe są chętnie wybieranym przez inwestorów materiałem do budowy dróg rowerowych.